Upin&Ipin Review

Sambil menyiapkan entri untuk ulasan filem Otai, aku teringat untuk menulis review tentang siri animasi Upin & Ipin nie..sebab aku baru je habis tengok cerita nie.Aku rasa nie adalah siri animasi yang paling2 cutee dan yang paling menjadi kebanggaan..ianya adalah 100% buatan Malaysia. Siri ini telah ditayangkan sepanjang bulan Ramadhan yang lepas di TV9.Animasi sebanyak 6 episod ini adalah hasil produk Les’Copaque dan siri ini adalah untuk percubaan untuk melihat reaksi penonton dan juga untuk memberi kefahaman kepada penonton sebelum filem animasi Geng dikeluarkan.Untuk mendapatkan VCD/DVD siri ini..sila klik di sini.

Upin & Ipin nie tersangatlah comelnyaa..dengan imej kepala botak dan suara yang sangat2 comel nie sangat2 menarik.

x sabarnyeee nak tunggu movie nie 2008 nanti..Upin&Ipin cutee :-)

Kak Ros pun cun jugak,ala2 Erra Fazira gitu….

main characters pose

Barisan pelakon filem Geng:-

From left to right :-Sally, Singh, Pak Mail, Tok Dalang, Badrol, Ipin, Rose, Raju, Lim, Upin, Mak Uda, Ah Tong, Muthu

Lagi ulasan tentang siri animasi Upin&Ipin :-

Nazri’s blog

Mohd Ismail(dot) Com

About these ads

15 Comments

  1. Ida said,

    October 31, 2007 at 2:02 pm

    upin n ipin ble akan adakan cerita nie balik? i x sbar ar nk tgk…

  2. Nazri said,

    November 1, 2007 at 12:04 am

    aaa cik ida.. nantikan kemunculan movie diorang tahun depan.. konfem meletop punyer.. siyes. nah link trailer terbaru diorang

    http://nazri.flavert.com/2007/10/12/duit-raya-from-advertlets/

    hoho.. simpan duit utk tengok kat wayang yer.

  3. mohd sahli said,

    November 5, 2007 at 1:21 pm

    ader kuar kat wayang ker,…???

  4. she-ra said,

    November 8, 2007 at 9:41 pm

    suke sgt ngan karaktr upin&ipin.. dorng mmg kiut gler..! x sbr nk tgk dorng lgi..

  5. funky gurlzzzz said,

    November 14, 2007 at 10:09 am

    citer nie beszzz gilerrrrr…………….sye mnt upin&ipin c0z die 0rg c0mel lahhhhh……kelakar plak 2..he…he…he….we rrr s0 cuteee babyyyy…………

  6. baby gurlzzzz said,

    November 14, 2007 at 10:14 am

    bleee citer nie nk tnyang?????????x sab0r nk tng0k aggg…..upin n ipin very cutee…lau leh cpt2 lah tnyang citer 2 lik……..

  7. xsyd said,

    November 14, 2007 at 10:51 am

    citer nie tayang 2008 nanti baby gurlzzz..jangan lupe g tgk nanti!syd pun x sabar nak tgkk ^_^

  8. OPAH said,

    November 17, 2007 at 12:58 pm

    terima kasih kerana memberi komen yang positif tentang UPIN dan IPIN…kami turut gembira kerana rakyat malaysia seronok tengok cerita ini…nantikan lah filem pertama kami yang juga merupakan filem animasi 3D PERTAMA MALAYSIA tahun hadapan….selamat menonton terima kasih…

  9. pnut said,

    January 4, 2008 at 8:46 am

    best sgt citer upin &ipin nie..erm..ble nk ke pgung wyg?mcti ramei giler gtgk kalo kuar panggung,gerenti punyelah:) pe@ce_pnut

  10. Aishah Abdullah said,

    September 8, 2008 at 11:13 am

    Tahniah!
    Upin & Ipan memeriahkan lagi kartun Malaysia yang sentiasa dinanti-nantikan oleh kanak-kanak seluruh Malaysia. Aminasi dan gaya bahasa yang lembut dan menarik perhatian penonton.
    Syabas Upin & Ipan.

  11. Ida_LCP said,

    September 8, 2008 at 2:59 pm

    Thank you for your support. Haaa, jangan lupa tengok season baru Upin Ipin! :D kalau terlepas, tengok je kat http://www.upindanipin.com.my

  12. IdaR.lcp said,

    September 24, 2008 at 9:33 am

    Jangan lupa! tontonilah Upin & Ipin pada raya pertama hingga keenam nanti. Hanya di TV9. :)

  13. Yulia said,

    December 10, 2008 at 12:46 pm

    film ini sangat digemari oleh anak2 Indonesia, terutama anak2 kota Medan.
    Saya sbagai orang tua sgt senang dengan adanya film tersebut. Bisa buat pendidikan anak2 sekalian hiburan. Terima kasih. Semoga bisa diperbanyak episodenya.

  14. lieya said,

    February 19, 2010 at 10:12 am

    upin & ipin memang kartun malaysia yang paling best…!!! tua Or muda suma msti nonton….4 all the characters wish u good luck ekk!!! chayo-chayo

  15. natasya maura septiyah said,

    February 21, 2010 at 4:16 pm

    jangan lupe tuk saksikan kan film ni saye natasya berpelakon sebagai susani dalam film upin dan ipin.Teruslah maju upi ipin maju juge negare malaysia atau negare persekmakmuran inggris


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: